fredag den 10. marts 2017

Logbog mandag d. 13. marts


I dag har vi arbejdet med

  • Ondskab fra middelalder til renæssance
  • "Skyggen" af H.C. Andersen
    • Forskellige læsestrategier i grupper

16 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Vi har hørt lidt om forskellige former for ondskab, herudover har jeg lært om forskellen på romantismen og romantikken. I gruppen har vi set på Ideologikritisk analyse

    SvarSlet
  3. I dag har jeg læst Skyggen af H.C. Andersen. Herefter har vi lavet en biografisk læsning.

    SvarSlet
  4. Dags dato har vi lavet en lille analyse af Skyggen af H.C. Andersen. Jeg har lært lidt om forskellige ondskaber - den dæmoniske, instrumentelle, dumme og idealistiske. Vi kiggede lidt på, hvordan skyggen i historien hang sammen med idet fra Freuds personlighedsmodel. Det gav indblik.

    SvarSlet
  5. Vi har i dag arbejdet kort med hvilke forskelle der er mellem humaniora og naturvidenskab
    Yderligere har vi arbejdet med ondskab fra middelalderen til renæssancen og hvordan ondskabsbegrebet har udviklet sig.
    Vi påbegyndte derudover gruppearbejde omkring teksten "Skyggen" af H.C Andersen hvor vi, i hver enkel gruppe, arbejdede med forskellige læsestrategier.

    SvarSlet
  6. Jeg har forstået og analyseret 'Skyggen' af H.C. Andersen. Her har jeg lært at bruge Freuds personlighedsmodel på skrivet - psykoanalyse.
    Jeg har også lært fire forskellige ondskabstyper: dæmoniske, instrumentelle, dumme og idealistiske.

    SvarSlet
  7. Om ondskab i forskellige tidsperioder og specielt i romantismen.

    SvarSlet
  8. Har nogenlunde lært at læse med syn på biografisk metode. Dette er i forhold til HC og hans liv samlignet med skyggen

    SvarSlet
  9. I forhold til læsning af skyggen ud fra et psykoanalytisk perspektiv, kommer det tydeligt til udtrykke, hvordan flere fag (psykologi og dansk) kan komplementere hinanden, når man analyserer tekster - det giver god mening i et SO-fagligt perspektiv

    SvarSlet
  10. Vi har idag lært, at læse med syn på biografisk metode. Altså hvordan H.C. Andersens liv drager paralleller til skyggen.

    Samt noget med Ondskab!

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  11. Historisk læsning af skyggen

    SvarSlet
  12. Idag mandag den 13 marts 2017
    Vi læste skyggen og analyserede den ud fra en historisk vinkel og så skyggens ondhed som den instrumentelle ondhed

    SvarSlet
  13. Vi har i dag lært om ondskab i middelalderen bl.a.,samt humaniora vs. naturvidenskab.

    SvarSlet
  14. Af Malena:
    Vi har bl.a. lært om biografisk læsning, hvor vi med fokus på biografisk analyse har læst teksten 'Skyggen' af H. C. Andersen.
    Her fandt vi bl.a. frem til at den lærde mand, i teksten, har træk som minder om H.C. Andersen, som handler om biografisk analyse, når man bla. ser på hvordan tekstens personer afspejler sig i forfatteren.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.